mon ami

Vytlač príspevok
Odporuč príspevok
Bookmark and Share PRIDAŤ NA VYBRALI.SME.SK

Sumerská prostitútka ako vzor sexuálnej slobody pre modernú slovenskú ženu ?

Sumeri uctievajú veľa bohov. Veria, že ovládajú ľudské životy, aj sily prírody a že sa správajú ako ľudia.

Jedia, pijú, milujú a opúšťajú svoje rodiny. Držia palce pravde a spravodlivosti, no sú zodpovední aj za násilie a utrpenie.

Obetujú im zvieratá, obilie a víno, aby mali furt dobrú náladu a ochraňovali ich mestá. Aby náhodou na nejaké nezabudli, každé mesto má svojho boha.  

Mať veľa bohov je fajn. Ľud rád stále niečo oslavuje a chodí v procesiách.

Tá najdôležitejšia sa koná na začiatku nového roka, keď kráľ prináša obetu bohyni plodnosti tým, že si ju berie za ženu.

Svadba bohov ... ehm ... sexovanie s jej najvyššou kňažkou a všeobjímajúce eroto-spartakiádne cvičenia ľudu majú zaistiť plodný a úspešný rok.

Kráľ má však rád zmenu a tak rozkázal, aby mu rodičia v deň slávností priviedli panny

Naivné a poslušné, ešte deti, ktoré sa dajú ľahko oklamať a dlho bezbranne a zadarmo zneužívať.

Prepočítal sa však. Sex s vyľakanými deťmi ho nudil.

A tak ich hodil kňazom, nech im dajú rýchlokurz.

Čo ale potom s toľkými ženami ?

Tí okamžite zaplo, o aký skvelý biznis ide.

Oni budú mať spanilo krásne devy zdarma, na akýkoľvek spôsob, kedykoľvek, len za pár slov: „Si bohyňa !“

Boháči však za ne do chrámovej pokladnice poriadne zacvakajú.

Rodičom, čo papuľovali, zavrú ústa tým, že rituál je posvätný.

Nno, áno, kňažky plačú a smútia za rodinou.

Pri sexe niekedy bolestivo trpia, sú zranené a infikované pohlavnými chorobami. 

Otehotnejú. Dieťa im hneď po pôrode vezmú alebo zabijú.

Nevadí !

O rok na slávnosti príde čerstvý tovar. 

Obchod s bielym mäsom.

Nič nové pod slnkom ...

ilustračné zábery: google.com

Sumeri | stály odkaz

Komentáre

  1. ..hmmm...smutný obsah..
    ..skvele spracovanie..

    myslím,že pekný protipol..:))
    publikované: 12.06.2008 09:12:13 | autor: MissEllie (e-mail, web, autorizovaný)
  2. शुभ दिन monami ;)
    vyjadrím sa k Tvojmu článku,odmysliac si " to ostatné "..tak píšeš skvelo,krátko,jasne a ta ktrocha tvrdo,ale to sa mi páči ;)
    publikované: 12.06.2008 09:21:12 | autor: teide (e-mail, web, autorizovaný)
  3. Zaujímavý pohľad, mon ami
    Možno nie až tak ďaleko od reality. Tiež by som to skôr dnes videl takto. Zrejme to "najvyšší" v tej dobe podobne pochopili.
    Ako to chápali zúčastňujúce sa ženy, to neviem celkom posúdiť. Dogmy a náboženstvo mohli spraviť svoje. Podobne ako aj naše videnie sexuality, mravnosti, kultúry,lásky... je ovplyvnené kresťanským vnímaním sveta. Bez ohľadu na to, či je niekto veriaci alebo nie. Je to temer 2000 ročná súčasť nášho kultúrneho vybavenia. Ak sa človek na chvíľku skúsi na svet dívať mimo tohto rámca je "iný". Je vždy inakosť na škodu?
    publikované: 12.06.2008 09:24:09 | autor: Jan (e-mail, web, autorizovaný)
  4. Súhlas
    Súhlasím, veľmi smutný obsah... Avšak veľmi zaujímavo spracovaný.... Ten sarkazmus je však už trochu na hrane, aj keď sa mi to spracovanie páči. Som zvedavý aj na ďalšie príbehy od autorky, či nás bude schopná prekvapiť niečím novým alebo sa bude točiť dookola v tomto duchu... Držím palec..
    publikované: 12.06.2008 09:25:57 | autor: Enrique (e-mail, web, neautorizovaný)
  5. monami, Tvoja domienka, že sumerskí kňazi z náboženstva a zo slávností plodnosti urobili biznis s bielym mäsom...
    sa mi zdá byť pravdepodobná, tak ako sú pravdepodobné aj dopady takýchto rituálov na osudy ľudí a osobitne mnohých dievčat.
    náboženstvá sú už raz také: tým, čo papuľujú, zavrú ústa s poukazom na to, že rituály sú posvätné...

    inak to nerobí ani rkc..

    vďaka inštitútu spovede kňazi strkajú nos až pod periny svojich veriacich ovečiek, kontrolujú čistotu ich sexuálnych túžob a praktík a cez sexualitu svoje ovečky veľmi úspešne ovládajú...
    vďaka rkc sú veriaci ľudia svojou sexualitou zmätení a nevedia si s ňou dať rady...
    toto zotročenie je tak masové, až mi pripadá ako zločin, možno väčší ako boli zločiny kňazov starých náboženstiev..

    a navyše:

    nie sú vari známe početné prípady homosexuálnych praktík v kláštoroch a medzi kňazmi?
    nedopúšťajú sa vari katolícki biskupi a kňazi zločinu pedofílie?
    nekonali sa v minulosti (incestné) sexuálne orgie aj na pápežskom stolci?
    a že mnohobožstvo prinášalo ľuďom oslavy a procesie?
    neprináša ich vari vďaka nespočetnému množstvu svätých a bezpočtu pútnickych miest aj katolícke náboženstvo?

    Tvoje sarkastické články míňajú a dokonca úplne skresľujú posolstvo, ktoré je obsiahnuté v príbehu „Budeš sa milovať s bohom“.. škoda...
    publikované: 12.06.2008 09:46:09 | autor: wyslúžilec (e-mail, web, neautorizovaný)
  6. Ellie
    áno, podľa mňa tie dievčatá mali veľmi smutný život.
    publikované: 12.06.2008 09:55:56 | autor: mon ami (e-mail, web, neautorizovaný)
  7. teide mio
    ďakujem :)
    Pošepkáš mi do ucha, čo si to napísal v sanskrite alebo hindu ? :)
    publikované: 12.06.2008 10:09:52 | autor: mon ami (e-mail, web, neautorizovaný)
  8. šepkám...
    Dobré ránko v jazyku hindu ;)
    publikované: 12.06.2008 10:11:45 | autor: teide (e-mail, web, autorizovaný)
  9. poznámka k otázke z nadpisu..
    žena, ktorá žije v 21. storočí na Slovensku, nie je automaticky moderná žena..
    osobitne to platí vo vzťahu mnohých žien k ich vlastnej sexualite..
    dovolím si tvrdiť, že mnohé súčasné slovenské ženy sú od moderného chápania svojej sexuality na míle vzdialené.. na škodu svoju, na škodu svojich partnerov, na škodu ich partnerských vzťahov.
    ak to zjednoduším, potom sa mi zdá, že mnoho žien nie je v zhode so svojou sexualitou..
    mnohé ženy trpia pocitom hanby a viny za tie najprirodzenejšie prejavy svojej sexuality, vďaka ktorým ženy a muži dokážu plodiť nový život a odovzdávať jeho štafetu ďalším pokoleniam, a vďaka ktorým môžu žiť plným životom slobodných ľudských bytostí...
    publikované: 12.06.2008 10:27:15 | autor: wyslúžilec (e-mail, web, neautorizovaný)
  10. Jan Giovanni mio
    ako to asi chápali tie mladé panny ?
    Vezmú ťa od rodiny, zatvoria na zbytok života do malého priestoru.
    Si veľmi zmyselný a sex strašne miluješ, no nemáš ho vtedy, keď chceš ty.
    Ani s kým chceš ty.
    Je to len o technike.
    City sú zakázané.
    Myslíš, že v tej dobe ženy nič necítili ?
    Že im bolo jedno, s kým sexujú ?
    Že city sú vynález 20. storočia ?
    Veď aj v zvieracej ríši vidíš prejavy citu.
    Áno, kňazi do všetkých hučali, že sú bohyne a robia niečo veľmi záslužné pre celý ľud.
    Súložou verejne na námestí pred zrakmi iných, prinášajú obetu bohu.
    Myslíš, že súlož s dvesto chlapmi naraz je pre ženu mimoriadny pôžitok ?
    Myslíš, že všetky kňažky boli exhibicionistky ?
    Že sme na Slovensku ovplyvnení 2 000 ročným náboženským pohľadom, ktorý sex odsudzuje ako niečo nečisté ?
    Hmm, ale Cyril a Metod ho sem priniesli v roku 863.
    Takže ten vplyv je 1 100 ročný.
    Po preštudovaní svetových náboženstiev zistíš, že ide skôr o historickú skúsenosť, že človeka bezuzdné sexovanie neuspokojovalo.
    Že zistil, že silne návykový boh SEX je dobrý sluha, no veľmi zlý pán.
    Ak si nedáš pozor, staneš sa jeho otrokom.
    A skočíš tak, ako každá závislák.
    Že nie je na škodu, ak každý z nás je iný ?
    Jasné, že nie.
    To je podľa mňa zdrojom pokroku.
    To zároveň si myslím, že ak je niekto od sexu závislý, nemal by ma nasilu presviedčať, že je to skvelé.
    Každý z nás má iné priority.
    publikované: 12.06.2008 10:47:58 | autor: mon ami (e-mail, web, neautorizovaný)
  11. jasne..nie všetky ženy dokážu so svojou sexualitou nakladať tak,
    ako by si to poniektorí muži predstavovali..

    niekto neznesie zmenu partnerov..niekto ju preferuje..niekto je biely..niekto čierny..ktorý z nich nie je moderny?..:)))

    bleee..nejako mi dvihlo žaludok..:))
    publikované: 12.06.2008 10:48:23 | autor: MissEllie (e-mail, web, autorizovaný)
  12. Enrique
    ďakujem :)
    Nie, na túto tému už točiť nebudem :)
    Pripravila som na pondelok inú :)
    publikované: 12.06.2008 10:49:44 | autor: mon ami (e-mail, web, neautorizovaný)
  13. monami, škoda, že základom Tvojich článkov reagujúcich na blogzin...
    neboli myšlienky a ich podanie uvedené v Tvojom komente z 10:47.. bol by to omnoho súcejší základ pre vecnú debatu, bez zbytočných sarkazmov, ironizovania a osobných urážok...
    publikované: 12.06.2008 10:57:37 | autor: wyslúžilec (e-mail, web, neautorizovaný)
  14. wyslúžilec
    áno, náboženstvá tým, čo papuľujú, zavrierajú ústa už tisícročia s poukazom na to, že rituály sú posvätné.
    Marx ich výstižne pomenoval ako ópium ľudstva.
    Inštitút spovede a špáranie sa v intímnom živote nevyhovuje veľa ľuďom.
    Spôsobuje len formálne pestovanie viery.
    U mužov znenávidenie náboženstva.
    Myslím však, že vodou z vaničky vylievajú aj dieťa.
    Že pre náboženské rituály a odpudzujúce chyby kňazov odvrhli veľmi zaujímavú filozofiu o šírení lásky a konaní dobrých skutkov.
    S tým zotročením, najmä žien, by som to na Slovensku nevidela tak tragicky.
    Myslím, že sa týka najmä žien starších a v menších sídlach.
    Ženy mladé a v strednom veku v našich stredných a veľkých mestách sú už našťastie čoraz sebavedomejšie, slobodnejšie a sex si vedia vychutnávať :)
    publikované: 12.06.2008 11:06:12 | autor: mon ami (e-mail, web, neautorizovaný)
  15. monami, súhlasím s Tvojím záverečným výrokom, že...
    „Ženy mladé a v strednom veku v našich stredných a veľkých mestách sú už našťastie čoraz sebavedomejšie, slobodnejšie a sex si vedia vychutnávať“

    aj keď s dovetkom, že sa tak nedeje VĎAKA TOMU, čo robi cirkev, ale NAPRIEK TOMU.
    a neviem ako kto, ale nemám pocit, že by som spolu s vodou vylieval aj dieťa..
    ak by sme sa bavili o kresťanstve v úplne obecnej rovine, a nielen o tom, kde je kresťanstvo ako hnutie urobilo a robí chyby, asi by si bola prekvapená, že aj ako neznaboh dokážem oceniť aj mnoho dobrého, o čo sa kresťanstvo zaslúžilo a čím pozitívne prispieva aj k (modernému) dnešku.. aj keď musím priznať, že k cirkvi ako k inštitúcii by som mal asi viac kritických než pochvalných slov (na aj také by sa našli.. :)).
    publikované: 12.06.2008 11:23:42 | autor: wyslúžilec (e-mail, web, neautorizovaný)
  16. wyslúžilec
    áno, napriek tomu.
    Ale tak to bolo vždy a v akomkoľvek náboženstve.
    V celých dejinách nájdeš jeden motív: človek nadovšetko miluje svoju slobodu.
    A snahám o svoju manipuláciu sa viac alebo menej úspešne bránil vždy.
    Som rada, že rozlišuješ filozofiu a jej ľudskú inštitucionálnu nadstavbu plnú chýb :)
    Hmm, Ty si neznaboh ? :)
    Niečomu predsa veríš aj Ty :)
    Nejakému vyššiemu princípu.
    Je jedno, ako ho nazveš :)
    Každý podvedome potrebuje mať definovaný zmysel svojho života.
    Pretože je safra ťažký :)
    publikované: 12.06.2008 11:54:17 | autor: mon ami (e-mail, web, neautorizovaný)
  17. verejne domy
    a prostitutky z donutenia a tzv.zamatova prostitucia..a...a..to vsetko je len pokracovanie dacoho co tu uz bolo a tyka sa to ludi-pod zastitov bohov alebo dacoho ineho ved to je jedno..
    ..moj osobny nazor je, ze v dnesnej dobe je zena tovarom ovela viac ako kedykolvek predtym.
    publikované: 12.06.2008 12:13:11 | autor: jajaj (e-mail, web, neautorizovaný)
  18. monami, áno, dejiny človeka sú dejinami boja o slobodu...
    a jeho sprievodným javom a protipólom je snaha pripraviť ho o ňu zotročením či manipuláciou...
    to, čo sa v čase mení, sú vari len spôsoby zotročovania a manipulácie: sú čím ďalej, tým sofistikovanejšie a menej zjavné, a tým pádom je boj s nimi je čoraz ťažší, lebo „nepriateľ“ nikdy nespí :) a je často (dokonale) maskovaný...
    a čo sa neznaboha týka...
    slovo „neznaboh“ už samo napovedá, že sa nehlásim k žiadnemu bohu (dokonca ani k bodu SEX ;)), čo pravda nevylučuje, že v čosi verím..
    neviem, či je to vyšší princíp, možno by som pracovne nazval „spiritualita“ a myslím si, že je obsiahnutá vo všetkom živom, nielen v duši človeka..
    a preto mi príde nenáležité, ak sa v súvislosti s ľudskou sexualitou niekto s hnusom strasie pri predstave, že človek sa pri milovaní môže správať (aj) „ako zviera“...
    publikované: 12.06.2008 12:23:55 | autor: wyslúžilec (e-mail, web, neautorizovaný)
  19. jajaj ad "v dnesnej dobe je zena tovarom ovela viac ako kedykolvek predtym"
    v podstate súhlas, no rozobranie tejto myšlienky je na veeeľmi dlhú debatu...
    publikované: 12.06.2008 12:26:26 | autor: wyslúžilec (e-mail, web, neautorizovaný)
  20. jajaj
    mám impertinentnú otázku !
    Prečo stále to bolestivé horekovanie jajaj ? :)
    Áno, aj ja si myslím, že žena je dnes tovarom viac ako kedykoľvek predtým.
    Zas sa zarábajú mastné prachy pod kamuflážou jej osobnej sexuálnej slobody.
    publikované: 12.06.2008 13:05:29 | autor: mon ami (e-mail, web, neautorizovaný)
  21. ja len tak okrajovo...
    že čaw ;))
    publikované: 12.06.2008 13:13:58 | autor: em (e-mail, web, autorizovaný)
  22. ;)
    ...hehe.. ziadne bolestne horekovanie...to povies jajaj a sa usmievas..;-)..tot take zemplinske jajaj- sukienka, spodnicky, fertusky, cizmicky s vysoku saru, karicka a cardas.. jajaj..u nas nikdy nie je tak zle aby nemohlo byt horsie..o))) ;-))))..tomu sa hovori v dnesnej dobe pozitivne myslenie...;)))))))))))))
    publikované: 12.06.2008 13:15:57 | autor: jajaj (e-mail, web, neautorizovaný)
  23. wyslúžilec
    áno, formy zotročovania sú čoraz sofistikovanejšie.
    To vieš, manipulácia s šuďmi sype priadne prachy.
    Ja odpadnem, tak Ty nie si vyznavačom boha SEX ?:)
    Nnno, zdanie potom fakt poriadne klame :)
    Spiritualita - duchovnosť živej prírody je zaujímavý vyšší princíp.
    Zaužívané pejoratívne spojenie, že človek sa správa pri sexe ako zviera vzniklo z pozorovania spôsobu, akým si samec odchytáva samičku, ako - pre človeka drsne - ju oplodní a potom bleskovo zmizne :)
    publikované: 12.06.2008 13:23:25 | autor: mon ami (e-mail, web, neautorizovaný)
  24. wyslúžilec
    nie šuďmi, ale "ľuďmi " a nie priadne, ale "poriadne":)
    publikované: 12.06.2008 13:25:51 | autor: mon ami (e-mail, web, neautorizovaný)
  25. monami, no a je vari na tom odchytávaní samičky niečo zlé?
    pokiaľ viem, milujú ho aj mnohé samičky rodu homo sapiens...
    publikované: 12.06.2008 13:25:51 | autor: wyslúžilec (e-mail, web, neautorizovaný)
  26. em leo mio
    teraz sa vstáva ? :)
    Tuším si prežil nejakú zničujúcu noc, môj pane :)
    publikované: 12.06.2008 13:26:43 | autor: mon ami (e-mail, web, neautorizovaný)
  27. ... pravda, až na to oplodnenie a bleskové zmiznutie samca ;)
    publikované: 12.06.2008 13:27:30 | autor: wyslúžilec (e-mail, web, neautorizovaný)
  28. jajaj
    aha, to je zvýsknutie :)
    Pozítívne myslenie, to je ono :)
    publikované: 12.06.2008 13:28:01 | autor: mon ami (e-mail, web, neautorizovaný)
  29. :))
    heh no jo....som čakal na teba do štvrtej a potom sa mi už oči zatvárali tak som to vzdal....čakám vysvetlenie milady ;))
    publikované: 12.06.2008 13:32:09 | autor: em (e-mail, web, autorizovaný)
  30. mon ami
    Myslel som to s tými mladými pannami veľmi podobne ako ty. Ale ty si žena a z úst ženy to znie dôveryhodnejšie. Kresťanstvo som bral ako súčasť tvorenia našej kultúry, za necelých 2000 rokov v Európe. Dokonca aj na našom území je kresťanstvo staršie než 1100 rokov. Nezačali ho šíriť Cyril a Metod, ale Frankovia. Ale nejakých 100-200 rokov nemení princíp.
    Nemyslím si , že kresťanské náboženstvo zakazuje a odsudzuje sex. Aspoň ja som ho tak nikdy nepochopil. Kresťanské náboženstvo je skôr učením o láske. Ak ide lásku muža a ženy, sex je jej prirodzenou súčasťou. Určitá zdržanlivosť sexu pred manželstvom a potom iba v manželstve v rámci náboženstva, možno bola skôr prevenciou proti šíreniu chorôb, než regulárnou náukou. Dnes, keď máme k dispozícii rôzne spôsoby ochrany, tento zákaz nemá z hľadiska chorôb až taký význam. Iný je však pohľad na spolužitie dvoch ľudí. Ak si partneri vyžadujú vernosť, čo pokladám za vec vzájomnej dohody, aká vernosť je pre partnera prijateľnejšia? Vernosť preto, že som sa tak s partnerom/kou dohodol/la a dobrovoľne to dodržím, alebo preto, že nevera je hriech? Pre mňa je viac tá dohoda a dobrovoľnosť.
    publikované: 12.06.2008 13:32:19 | autor: Jan (e-mail, web, autorizovaný)
  31. tak na mon ami cakal celu noc :S
    a ja ze sa uci na skusku :)))
    publikované: 12.06.2008 13:33:21 | autor: bv (e-mail, web, neautorizovaný)
  32. wyslúžilec
    Ty provokatér jeden :)
    Áno, nájdu sa aj také ľudské samičky, ktoré milujú brutálne odchytávanie ...
    publikované: 12.06.2008 13:41:31 | autor: mon ami (e-mail, web, neautorizovaný)
  33. :)
    vsak uci uci :)) stale uci :))
    ty ako? dospata? ;))
    publikované: 12.06.2008 13:41:34 | autor: em (e-mail, web, autorizovaný)
  34. em leo mio
    hmm, a ja som čakala celú noc :)
    Mám oči šikmé ako Číňanka :)
    Myslela som, že prídeš Ty za mnou :)
    Ako dopadla skúška ?
    ... tá v škole :)
    publikované: 12.06.2008 13:57:46 | autor: mon ami (e-mail, web, neautorizovaný)
  35. akurát sa zberám....za hodinku začína :))
    publikované: 12.06.2008 14:02:21 | autor: em (e-mail, web, autorizovaný)
  36. Jan Giovanni mio
    áno, viem, že ho začali šíriť Frankovia o dvesto rokov skôr :)
    Tých 1 100 rokov bola taká moja malá provokácia, lebo na blogu sa stále dookola opakuje tvrdenie o dvetisícročnom zotročení „Slovenska“ kresťanským náboženstvom :)
    Áno, ako vravíš, kresťanské náboženstvo je učením o láske.
    Nezakazuje a neodsudzuje sex.
    Je to len ďalšie skresľujúce tvrdenie, často opakované na tomto blogu.
    Zdôrazňuje však, že by mal byť súčasťou manželstva.
    Áno, sexuálna zdržanlivosť historicky vznikala ako reakcia na smrteľné epidémie pohlavných chorôb.
    A ako ochrana mladých žien pred osudom finančne nezabezpečených slobodných matiek.
    A aj ako ochrana nemanželských detí pred smrťou od hladu.
    A najmä ako poistka rozdelenia majetku :)
    Vernosť je veľmi citlivá téma.
    Každý má jej hranice niekde inde.
    Aj ja si myslím, že jej dodržiavanie by malo byť skôr otázkou vzájomnej dohody a dobrovoľnosti.
    Ak je niečo postavené na zákaze, príkaze či hrozbe hriechu, človek to cíti ako ťažké bremeno.
    publikované: 12.06.2008 14:38:36 | autor: mon ami (e-mail, web, neautorizovaný)
  37. BV
    ten em je ale fiškus !
    Mne povedal, že je u Teba, Tebe, že je u mňa a zatiaľ pokojne sedel v krčme ... jaj, nie ... pokojne sa učil na skúšku :)
    publikované: 12.06.2008 14:48:16 | autor: mon ami (e-mail, web, neautorizovaný)
  38. em leo mio
    celý zikkurat Ti drží palce !:)
    publikované: 12.06.2008 14:49:13 | autor: mon ami (e-mail, web, neautorizovaný)
  39. tak vidis monami
    ja uz som pozivacne chmkala a on zatial takto :((( chlapi su chlapi, co dievca nadela :)))
    publikované: 12.06.2008 15:08:18 | autor: bv (e-mail, web, neautorizovaný)
  40. našťastie som tu ja
    čoby chlap ;)
    publikované: 12.06.2008 15:17:29 | autor: teide (e-mail, web, autorizovaný)
  41. monami, veď Ty si pomaly väčší liberál než hogo...
    o ktorom je všeobecne známe, že sa klania bohu menom SEX.. ;)
    publikované: 12.06.2008 15:19:21 | autor: wyslúžilec (e-mail, web, neautorizovaný)
  42. BV
    chlapi sú síce chlapi ...
    ale my sme predsa slovenské ženy :)
    takže určite niečo vymyslíme :)))
    publikované: 12.06.2008 15:32:51 | autor: mon ami (e-mail, web, neautorizovaný)
  43. teide mio
    ja viem :)
    Včera boli z Teba paf všetky spolukňažky :)
    P.S.
    em, teraz nepočúvaj :)
    publikované: 12.06.2008 16:21:07 | autor: mon ami (e-mail, web, neautorizovaný)
  44. Ahoj monami,
    som veľmi rada, že si to napísala, a aj ohlasy, ktoré máš, o tom svedčia
    ukázala si, že zneužívanie žien pod akýmikoľvek "zámienkami" bolo od starých čias, a aj keby sme sa tieto časy pokúšali vzkriesiť naším súčasným pohľadom modernej -staré časy idealizujúcej si alebo naopak do posledného písmena odmietajúcej - doby, taký obraz by podľa môjho názoru bol falošný.
    Psychika človeka a ženy sa podľa môjho názoru ani od starých dôb nezmenila. Žena stále túži po ochrane a láske. A zlé zaobchádzanie ju hlboko zraňuje, pravda, ak je schopná si tento stav uvedomiť, ak už niekto nestihol v nej túto schopnosť rôznymi dnes už vysoko rafinovanými metódami novodobých kupliarov a celej sexistickej mašinérie pošliapať, zničiť, a ponechať ju napospas citovej bezprízornosti.
    Kresťanstvo tento prvok ochrany a lásky k žene má veľmi silne vo svojom učení zabudovaný. Iná vec však je, ako sa premieta do kažodennej praxe. To však nie je chybou samotného kresťanstva.

    publikované: 12.06.2008 17:00:40 | autor: KameliaB (e-mail, web, autorizovaný)
  45. Kamelia
    zneužívanie žien pod rôznymi zámienkami sa ma vždy veľmi dotýkalo.
    A mimoriadne nebezpečná sa mi zdá idealizácia a glorifikácia tohto zneužívania.
    A k tomu všetkému ženou.
    Vytvára priestor na ďalšie zneužívanie mladých žien v súčasnosti.
    Veď ktorá by nechcela byť bohyňa ?
    Áno, každý si môže písať akékoľvek erotické fantázie.
    Ale autor, ako dospelý človek, by mal byť schopný aj niesť plnú zodpovednosť za význam svojich slov.
    A neplakať, že on to myslel dobre a nevinne a tí zlí to úmyselne nepochopili.
    A nechať sa všetkými ľutovať ako obeť.
    publikované: 12.06.2008 17:20:06 | autor: mon ami (e-mail, web, neautorizovaný)
  46. tož hotovo :))
    ahá...takže ty si mňa čakala a pritom si tam teidúcha mala? no fasa teda :))

    BV !! :)) ty si pre mňa teraz kaša vriaca...som si dal záväzok...na také...kaše :)))
    publikované: 12.06.2008 17:26:27 | autor: em (e-mail, web, autorizovaný)
  47. monami, vôbec si nemyslím, že text napísaný Rozprávkarkou...
    obsahuje to posolstvo, ktoré si si v ňom prečitala Ty, a čo Ťa zrejme viedlo k silnému vnútornému presvedčeniu, že máš právo Rozprávkarku hrubo urážať...
    osobne si myslím, že ženu a jej sexualitu treba aj oslobodzovať, a treba ju v jej zraniteľnosti aj chrániť...
    tieto dva procesy nejdú proti sebe, ani sa vzájomne nevylujčujú, ale sú veľmi zložitým spôsobom vzájomne prepojené a prepretené..
    preto si myslím, že vďaka Tvojmu jednostrannému výkladu Rozprávkarkinho textu a útočnému poňatiu Tvojej (domnelej) antitézy sa tu premrhala príležitosť na zmysluplnejšiu debatu...
    publikované: 12.06.2008 17:40:37 | autor: wyslúžilec (e-mail, web, neautorizovaný)
  48. em
    blahoželám :)
    publikované: 12.06.2008 19:14:26 | autor: mon ami (e-mail, web, neautorizovaný)
  49. Mon ami
    citala si Pauline Gedgeovu?
    publikované: 12.06.2008 19:33:17 | autor: jajaj (e-mail, web, neautorizovaný)
  50. to je síce pekné, že ďakuješ...no nebyť to moja odpoveď na otázku :))
    inak dikes :))
    publikované: 12.06.2008 19:46:49 | autor: em (e-mail, web, neautorizovaný)
  51. em..gratulejšn..bolo fajn ;)
    publikované: 12.06.2008 19:51:04 | autor: teide (e-mail, web, autorizovaný)
  52. pche...hm...HM...chjaj....
    :))
    publikované: 12.06.2008 20:24:13 | autor: em (e-mail, web, neautorizovaný)
  53. he he...to len tak,na okraj ;)
    publikované: 12.06.2008 20:26:03 | autor: teide (e-mail, web, autorizovaný)
  54. em
    hmm, ďakovala ? :)
    Za čo ?
    Že si neprišiel ?:)
    Ale ja som Ti blahoželala :)
    Odpoved na Tvoja otázka Ty verejne nedostat, lebo ja móóóc hanblivá bohyno-knazka :)
    publikované: 12.06.2008 20:28:27 | autor: mon ami (e-mail, web, neautorizovaný)
  55. jajaj
    nie, nečítala.
    Prečo ?
    publikované: 12.06.2008 20:29:32 | autor: mon ami (e-mail, web, neautorizovaný)
  56. teide mio
    ja moc Ti dakovat za reklama :)
    publikované: 12.06.2008 20:32:26 | autor: mon ami (e-mail, web, neautorizovaný)
  57. Monami mia..i nabudúce..nebo li..
    और ...;)
    publikované: 12.06.2008 20:34:18 | autor: teide (e-mail, web, autorizovaný)
  58. no však veď to som myslel....blahoželanie predsa :)))
    si rozumieme ;))....ja už predbieham udalosti trošku :D
    publikované: 12.06.2008 20:37:40 | autor: em (e-mail, web, autorizovaný)
  59. teide mio
    ja posielat Ti sek do svajciarska banka :)
    publikované: 12.06.2008 20:47:49 | autor: mon ami (e-mail, web, neautorizovaný)
  60. em mio
    Ty moc rafinovana muz :)
    Skor jak kockovy cukor :)
    Na horuca krupicova kasa :)
    publikované: 12.06.2008 20:51:34 | autor: mon ami (e-mail, web, neautorizovaný)
  61. bv
    tak uz druhy den som za kasu :))) tak vdaka ty zzz :D
    publikované: 12.06.2008 23:19:50 | autor: bratislavitae (e-mail, web, autorizovaný)
  62. :)))
    no skrátka...som to tak zaokrúhlil aby sme sa pochopili :))
    publikované: 13.06.2008 00:21:57 | autor: em (e-mail, web, autorizovaný)
  63. esteze
    je dost ludi co sa pytaju ked nieco zle spravia kde som urobil chybu
    publikované: 14.06.2008 20:01:28 | autor: huckly (e-mail, web, neautorizovaný)
  64. huckly mio
    žmurkám, žmurkám, oči si pretieram ...
    A to Ty ? :)
    Hurá !:)
    Kde mám ohňostroj ?:)
    Áno, je fajn, ak ešte nájde aj zopár takých ...
    Nikdy to nie je príjemné, no pre osobný rast veľmi užitočné ...
    publikované: 14.06.2008 21:23:36 | autor: mon ami (e-mail, web, neautorizovaný)
  65. ako vzdy mila :)
    ohnostroj bol vcera v meste tak tam bolo hviezdne obsadenie :)
    myslis ze slovenske dievcata sa nechavaju zneuzivat ? mozno nejake osamele alebo prazdne ja len dufam ze ich nie je privela lebo tu pomoze uz len skautsky kruzok ako si sam seba vazit :)
    publikované: 15.06.2008 17:20:09 | autor: huckly (e-mail, web, neautorizovaný)
  66. huckly mio
    nno, dobre, keď Ti ohňostroj nie je vzácny, tak potom povozenie na kolotoči môže byť ? :)
    Či sa slovenské diebvčatá dávajú zneužívať ?
    Tie 13 - 14-ročné ešte áno.
    Áno, asi sa cítia osamelé alebo zakomplexované.
    Sama autorka série o Ninsun robila reportáž o 14-ročných dievčatách z dobrých žilinských rodín, čo sa chodia predávať do bordelu.
    Prečo ?
    Lebo ich tam zavolala kamoška.
    A hoci to je trestný čin, autorka to polícii nenahlásila.
    Radšej len vydala článok.
    Skautský krúžok ?
    Plnenie bobríkov sebavedomia ?:)
    Radšej keby sa to dalo v rodinách tých dievčat :)
    publikované: 15.06.2008 18:03:35 | autor: mon ami (e-mail, web, neautorizovaný)
  67. babylonia
    o trinastkach malo viem asi taka je doba mon mio ami ,desatrocie sumerov alebo somarov :)
    publikované: 17.06.2008 19:13:41 | autor: huckly (e-mail, web, neautorizovaný)
  68. milý huckly mio
    a vieš, že aj mne naša rýchlokvasená doba pripadá ako padnutá na hlavu ... pardón ... ako babylonská ?:)
    A keď vidím tých mudrcov, čo chcú nasilu stavať nový zikkurat uprostred bažín ....
    Idem radšej nakŕmiť Baskervilského psa :)
    publikované: 17.06.2008 21:44:56 | autor: mon ami (e-mail, web, neautorizovaný)
Pozor, na konci je potreba spočítať neľahkú matematickú úlohu! Inak komentár nevložíme. Pre tých lenivejších je tam tlačidlo kúzlo.



Prevádzkované na CMS TeaGuru spoločnosti Singularity, s.r.o., © 2004-2014