mon ami

Vytlač príspevok
Odporuč príspevok
Bookmark and Share PRIDAŤ NA VYBRALI.SME.SK

Kult sumerskej Inanny, asýrskej a babylonskej Ištar a egyptskej a fenickej Aštarté

Som Inanna, sumerská bohyňa plodnosti, lásky a vojny.

Mojim symbolom je planéta lásky Venuša, atribútmi neskrotný lev, pokorný holub a múdra sova.


Sedím v zikkurate na tróne, čítam blog a žasnem.

Fíha, tak už Sumeri mi hovorili Aštarté ?

Neboli to Egypťania a Feničania o 2 000 rokov neskôr ?

To sú mi noviny !

Pred 5 000 rokmi som bola známa v meste Uruk tým, že som sa zakrádala po uliciach, unášala mladých mužov idúcich z hostincov a nútila ich na sex.

Pochválili sa kamošom a čoskoro ma uctievala celá ríša.

Môj kult je zložitý.

Niekto zasa šetril na sochách, a tak stelesňujem aj nezlučiteľné protiklady.

Uctievajú ma ako rodičku, matku, ale aj ako neplodnú ženu.

Ako ničiteľku, no aj stvoriteľku.

Prinášajúcu vojnu aj mier.

Najprv ma zobrazovali ako nespútane rastúce rákosie.

Potom sa umelci osmelili a začali ma zobrazovať odhalenú.

Teda ... nie celkom. V ruke mi nechali zbraň, najčastejšie luk a na hlave kráľovskú čelenku s rohmi.

Ako symbol sexu som išla na dračku, keď mi vyrastali z tela falické symboly.

Vojaci ma akceptovali ako symbol vojny len v podobe muža.

Pred 3 500 rokmi moji chrámoví imidžmejkri ikonografiu zjednodušili na osemcípu hviezdu.

 

Môj tato sa volá Nanna, mama Ningala, brat Utu, sestra Ereškigala a dcéra Šara.

Oficiálne mám dvoch milencov. Dumuziho (historici sa nevedia dohodnúť, či to bol môj brat alebo syn) a Enkimdua.

Tiež sa hádajú, či som mala dvoch synov, Lulala a Látaraka alebo len jedného.

Prečo sa tí ctihodní múdri starí páni hádajú ?

Pretože o mne a podrobných rituáloch môjho kultu nemajú veľa historických záznamov.

Šíril sa ústnou tradíciou.

Fíha, niekto tu tvrdí pravý opak !

A tvári sa, akoby si to naštudoval v origináli !

Má pravdu, čítať klinové písmo je hračka !

A ja že naše knižnice sú plné tabuliek o úrode a čistení kanálov, súdnych rozhodnutiach (najčastejšie o krádežiach, úplatkoch a rozvodoch), zoznamov bohov, kráľov a kníh a slovníkov (akkadsko - sumerský a akkadsko - babylonský).

Mýty, eposy, náboženská poézia, listy kráľov bohom, spory (ovce s obilím, dreva s rákosím, motyky a pluhu, pastiera a roľníka), dialógy (pána s otrokom, otca so synom, o spravodlivosti bohov, o pesimizme), zaklínadlá (proti jačmennému zrnu alebo boľavému zubu), príslovia a lamentácie nad mestami zničenými vojnami tvoria asi len desatinu. 

Mne tu už o mne nikto nič nepovie !

Vraj ženy mojej doby si sex, znásilňovanie a prostitúciu s rozkošou užívajú ?

Jasné, celý deň nemyslia na nič iné !

Majú trepanované lebky a lobotómiu, takže city sú im úplne cudzie.

Sú poslušné ako teľce.

S priemerným vekom života 30 až 40 rokov pri práci okolo domu, na poli alebo pri kočovaní so stádami dobytka a neustálych vojnách musia stihnúť porodiť minimálne desať detí, z ktorých do dospelosti prežije len jedno až dve.

Vraj na sochách majú moje kňažky len blažený výraz na tvári ?

A ktorý chlap, okrem sadistu, by chodil do bordelu ... pardón, chrámu, kde sú sochy uplakaných a utrápených kňažiek lásky ?

 

ilustračné zábery: google.com

Som bohyňa divokého sexu

*
*
*
* 

Sumeri | stály odkaz

Komentáre

  1. Monn Ami, prajem ti pekné ráno... Bez toho sarkastického podtónu
    by to bola zaujímavá exkurzia do minulosti. História je bohatá v svojej nekonečnej rozmanitosti a nájdeš tam naozaj všetko. Mohol by to byť vlastne celkom dobrý sprievodný článok, za istých okolností.
    publikované: 11.06.2008 08:59:52 | autor: rozpravkarka (e-mail, web, autorizovaný)
  2. Ránko monami
    je ráno a som pokojný...vyjadrím sa čiste len k článku...píše Ti to skvelo a tak ;)
    publikované: 11.06.2008 09:12:38 | autor: teide (e-mail, web, autorizovaný)
  3. mon ami mia :)))
    len provokuj, pojdes na pranier :)))
    Ale viem zaklady klinoveho pisma, poskytnem rychlokurz...
    ja viem...mantra...teraz som sa doplantal z nocnej :)
    publikované: 11.06.2008 09:12:55 | autor: believer (e-mail, web, autorizovaný)
  4. tá socha sa podobá na našu poštárku
    aj to je taká bohyňa, hlavne keď na mejdane skočí na toho jeleňa, už vieme koľká bije :-)
    (K.... d... normálne som u teba prestal nadávať)
    publikované: 11.06.2008 09:12:57 | autor: sanmarino (e-mail, web, autorizovaný)
  5. no tou lobotomiou si ma zase dostala..:))))
    umriem s teba..raz..:))))
    publikované: 11.06.2008 09:13:54 | autor: MissEllie (e-mail, web, autorizovaný)
  6. Rozprávkarka, i ja Ti želám príjemné usmievavé ráno :)
    čo sa zastrelím, keď sarkazmus a iróniu milujem ?:)
    Mám rada históriu rovnako rada ako Ty.
    Starovekú a stredovekú.
    No nemám rada, ak niekto z nej vyťahuje len to, čo sa mu hodí do debaty.
    Považujem to za úmyselné zavádzanie.
    Zdá sa mi to ako podceňovanie protivníka, že iní mi uveria hocičo.
    Zvlášť mi to vadí v silne emočne zafarbených hádkach.
    Ja milujem vecné debaty :)
    Vieš, mne by sa viac páčilo, keby si netvrdila o svojej Ninsun, že čerpáš z podrobných historických zdrojov.
    Vieš tak ako ja, že písomne podrobnosti neexistujú.
    Zdrojom bola Tvoja obdivuhodná, veľmi kreatívna fantázia.
    Želám Ti príjemný usmievavý deň :)
    publikované: 11.06.2008 09:26:51 | autor: mon ami (e-mail, web, neautorizovaný)
  7. milý teide mio
    som rada, že sa Ti to dobre čítalo :)
    Želám Ti príjemný usmievavý deň :)
    publikované: 11.06.2008 09:28:09 | autor: mon ami (e-mail, web, neautorizovaný)
  8. believero mio
    tak aj sumerský pisár si bol ?:)
    Nielen hinduistický brahman ?
    Skús sfalšovať zopár tabuliek.
    Budeš mať na cestu ku klokanom raz dva :)
    publikované: 11.06.2008 09:30:42 | autor: mon ami (e-mail, web, neautorizovaný)
  9. sanmarino
    tá Tvoja slávna poštárka vie tuším cestovať v čase :)
    Už jej nestačí lozenie po stene ako Spiderwomanke ?:)
    Nno, strašne si si u mňa šplhol, že ten Tvoj povestný slogan si vybodkoval :)
    publikované: 11.06.2008 09:33:55 | autor: mon ami (e-mail, web, neautorizovaný)
  10. mn ami mia
    a co tak este smeredejevsky beg Jahjapašazadeh ... po nom mi ostali fuzy, sice uz nie tak certovsky ovisnute:)))
    juuuuj, klokani, prestan, lebo si zabukujem letenku:)))
    publikované: 11.06.2008 09:34:48 | autor: believer (e-mail, web, autorizovaný)
  11. Ellie
    neumieraj !
    Radšej sa smej :)
    publikované: 11.06.2008 09:35:31 | autor: mon ami (e-mail, web, neautorizovaný)
  12. vidis monami, netreba mi tabulky falsovat, falsujem tvoj nick :)))
    publikované: 11.06.2008 09:35:39 | autor: believer (e-mail, web, autorizovaný)
  13. Monami, ak si si všimla, snažila som sa debate vyhnúť práve pre
    jej emotívne zafarbenie. Prijímam od teba historické opravy, najmä to s Aštarte, aj keď si myslím, že je právom autora dať svojim postavam také meno, aké sa mu páči. V mojom príbehu je iste veľa autorskej fantázie, ale v jednom s tebou súhlasím: skutočne to boli nešťastné ženy, ktoré si veľa vytrpeli a umierali pomerne mladé.
    Rada by som, aby sme prípadne uzavreli prímerie (ak nie aj priamo mier), veď tú neprebádanú pôdu histórie máme spoločnú.
    Aj mne sa páči tvoj štýl písania, aj keď mne by sa asi ešte viac pozdávala určitá vedecká vážnosť, tá by ti iste slušala.

    Ďakujem za prianie pekného dňa.
    publikované: 11.06.2008 09:36:06 | autor: Rozpravka (e-mail, web, neautorizovaný)
  14. Mon Ami, čo sa týka tých dôkazov, súhlasím s Kameliou. Aj v
    Starom zákone sú nepriame náznaky. Je toho veľa v Mojžišových knihách, najmä v prvých, veľa naznačuje Abrahamovo stanovanie pod Úrom Chaldejským. Tejto téme sa venovali veľkí spisovatelia, ja osobne mám najradšej Žofiu Kossakovu, tá to veľkolepo spracovala v knihe Umluva.
    publikované: 11.06.2008 09:59:16 | autor: Rozpravka (e-mail, web, neautorizovaný)
  15. Rozprávkarka
    mier v duši je ten najväčší dar :)
    Hmm, vieš, ja som Ti vojnu nevyhlásila.
    Takže nemusíme uzavierať prímerie :)
    Len skúsiť žiť v mieri nielen de jure, ale aj v blogerskom živote :)
    Osud žien, ktoré nemôžu rozhodovať samé za seba a musia byť otrokyňami muža pod tými najrôznejšími kamuflážami, sa ma vždy hlboko dotýkal.
    V histórii i v súčasnosti.
    Hmm, písať vážnejšie ?
    Ale áno, viem písať aj veľmi serózne.
    No môj blog je pre mňa zdrojom zábavy a oddychu.
    A keďže milujem aj literatúru, tak aj oživením dnes už mŕtveho čítania kníh a básní ...
    publikované: 11.06.2008 10:00:52 | autor: mon ami (e-mail, web, neautorizovaný)
  16. monami, ak vraviš, že miluješ sarkazmus a iróniu...
    nemám dôvod Ti neveriť, veď to tu opakovane a neprehliadnuteľne dokazuješ..
    isté pochybnosti mám o Tvojom tvrdení, že miluješ vecné debaty..
    jednak preto, že som Ťa zatiaľ nemal príležitosť zažiť aj v takejto podobe, a jednak preto, že sarkazmus a irónia sú priamou kontraindikáciou vecnej debaty...
    sarkazmus a irónia v mojich očiach znižujú hodnotu takých článkov, ako je tento.. omnoho viac ma oslovovali Tvoje cestopisné články s exkurzami do histórie, ktoré s nikým nebojovali, ale čitateľovi prosto a šarmantne, bez moralizovania a útokov na (domnelých) protivníkov, predkladali zaujímavé fakty...
    sarkazmus a irónia sa mi v článkoch na historické témy javia ako neprimerané aj preto, že hovoríme o dobách a faktoch, na ktorých výklade sa často nezhodnú ani tí najväčší odborníci.. lebo aj v histórii, tak ako v iných oblastiach vedy a každodenného života, platí, že nikto nie je majiteľom jedinej pravdy...
    publikované: 11.06.2008 10:01:06 | autor: wyslúžilec (e-mail, web, neautorizovaný)
  17. believero mio
    nerozumiem ... ako falšuješ môj nick ?
    publikované: 11.06.2008 10:02:34 | autor: mon ami (e-mail, web, neautorizovaný)
  18. monami, vravíš, že Ty si Rozprávkarke vojnu nevyhlásila?
    a nie sú vari vyhlásením vojny Tvoje výroky v predošlom článku:

    „...lacná bulvárna novinárka, bažiaca po pozornosti za každú cenu, evidentne sexuálne neukojená domina...“
    „Zúrivo nenávidí monoteistické náboženstvo, bezhlavo sa klania len bohu „SEX“...“
    „Tá, čo s očividnou radosťou opisuje párenie kocúrov, psov a paviánov...“

    alebo je to zase len nevinná SVATÁ PRAVDA?
    publikované: 11.06.2008 10:04:15 | autor: wyslúžilec (e-mail, web, neautorizovaný)
  19. No ze som ti napisal mn ami :)))...mon ami mia
    publikované: 11.06.2008 10:28:38 | autor: believer (e-mail, web, autorizovaný)
  20. Rozprávkarka
    áno, v Biblii, v Starom zákone, v jeho prvej a najstaršej knihe Genesis nájdeme zmienky o Sumeroch a Akkadoch / Asýrčanoch a Babylončanoch.
    Sú to najmä príbehy o Abramovi a Sáraj z Uru a o stavbe babylonskej veže.
    Kult Ištar / Aštarté fascinuje ľudí celé stáročia.
    Áno, ako vravíš, venovalo sa mu aj veľa "veľkých" autorov a autoriek.
    Nečudujem sa im :)
    publikované: 11.06.2008 10:29:14 | autor: mon ami (e-mail, web, neautorizovaný)
  21. fíha...
    aj mňa by mohla takto niekedy dáka uniesť :))

    a rád znázorním umelecky odhalenú, hoci...sme si ťapli, že foto ee :))) takže dnes jo? :))
    publikované: 11.06.2008 10:43:39 | autor: em (e-mail, web, autorizovaný)
  22. em leo mio
    veď Ty si unesený furt :)
    Zasa Ťa pokúša foto vizualizácia ?
    Len aby sa Ti veľmi netriasli ruky :)
    Jasné, dnes to platí, môj pane.
    Moja adresa: žltý zikkurat 500 schodov, 4. poschodie :)
    publikované: 11.06.2008 10:53:27 | autor: mon ami (e-mail, web, neautorizovaný)
  23. to tak grandiózne a veľkolepo v chráme si ťa mám vziať? :))
    nie že ma tam potom obetuješ :))
    publikované: 11.06.2008 11:08:42 | autor: em (e-mail, web, autorizovaný)
  24. monami, nie sú pre Teba moje argumenty dosť dobrým základom pre vecnú debatu?
    publikované: 11.06.2008 11:32:26 | autor: wyslúžilec (e-mail, web, neautorizovaný)
  25. em leo mio
    jasné, čo sa budeme trocháriť :)
    Len aby Ťa potom spolukňažky nelanárili za hlavného veľkňaza :)
    Sumeri mužov neobetovali :)
    Keby sme sa však stretli v mayskom chráme, tam by som Ti to nemohla garantovať :)
    publikované: 11.06.2008 11:34:57 | autor: mon ami (e-mail, web, neautorizovaný)
  26. v tom prípade výber miesta kvitujem :))
    publikované: 11.06.2008 11:43:34 | autor: em (e-mail, web, autorizovaný)
  27. Smiem i ja ? ;)
    publikované: 11.06.2008 13:20:34 | autor: teide (e-mail, web, neautorizovaný)
  28. teide mio
    áno, môj pane :)
    publikované: 11.06.2008 13:44:40 | autor: mon ami (e-mail, web, neautorizovaný)
  29. :)) ok monami mia
    ale em leo mio to neprehltne ;)
    publikované: 11.06.2008 13:52:35 | autor: teide (e-mail, web, autorizovaný)
  30. teide mio
    len aby to neskončilo tak, že moje spolukňažky mi Vás oboch uchmatnú :)
    publikované: 11.06.2008 14:30:19 | autor: mon ami (e-mail, web, neautorizovaný)
  31. wyslúžilec
    nechcem s Tebou debatovať, pretože si proti mne zaujatý.
    Nech poviem čokoľvek, obrátiš to na niečo negatívne proti mne.
    Mám Ťa rada ako veľmi inteligentného a galantného muža.
    No nepáči sa mi, že iný názor alebo iróniu považuješ za osobný útok voči sebe.
    Nepáči sa mi, že namiesto toho, aby si doštudoval oblasti, v ktorých nie si veľmi doma (dejiny filozofie, náboženstva a rodiny), vydávaš svoj názor za jedine správny.
    V debatách so sebavedomými ženami chceš byť víťazom za každú cenu.
    Ak Ti neustúpia, cítiš sa strašne urazený.
    K rozdielnym názorom mužov si oveľa tolerantnejší.
    A keď Ti začne smilne harašiť ako 13-ročnému puberťákovi, cítim neodolateľnú chuť dať Ti jednu po zadku :)
    Ty sa očividne zabávaš, no mne sa to zdá nedôstojné až vulgárne.
    Myslím, že ako nežne erotický romantik by si slávil u žien na blogu oveľa väčšie úspechy :)
    Takže Ninsun.
    Prečo nechceš pochopiť, o čo mi ide ?
    Môže byť ako milenka excelentná a ako žena neopísateľne vzrušujúca.
    Nemá žiadne zábrany, no pre mňa nikdy nebude vzorom sexuálnej slobody.
    Pretože o jej sexovaní rozhodujú iní a ešte aj inkasujú za to prachy.
    A ešte niečo.
    Blogzin nečítajú len dospelí.
    Ale aj deti.
    Ak im niekto podsúva, že Ninsun je hrdinka a vzor sexuálnej slobody, považujem to za veľmi nebezpečné najmä pre mladé dievčatá.
    Je len otrokyňa v luxusnom bordeli.
    publikované: 11.06.2008 16:27:08 | autor: mon ami (e-mail, web, neautorizovaný)
  32. Mon ami
    Ja som napriklad Ninsum v pribehu nevnimala vobec ako hrdinku a vzor sexualnej slobody. Je pochabe porovnavat pradavnu fiktivnu postavu so sucasnymi predstavami o sexualnej slobode. Ja som ocenovala styl akym bol pribeh spracovany presne kvoli tomu, ze bol odlahceny od dnesneho vnimania sexuality, nemoralizoval, tym vytvoril ramec pre bezprostredne vnimanie davnej reality. Kto chce, tak si historiu nastuduje a vytvori si na nu svoj vlastny nazor.
    publikované: 14.06.2008 22:19:19 | autor: eulalia (e-mail, web, neautorizovaný)
  33. eulalia
    pre každého je pochabé niečo iné.
    Skús si prečítať aj uvádzajúce komentáre k sérii od autorky.
    Ja som len citovala jej slová o sexuálnej slobode.
    Je zaujímaé pozorovať, ako si niektorí blogeri nepamätajú to, čo napíšu a začnú protirečiť sami sebe.
    Len aby boli obľúbení.
    publikované: 15.06.2008 09:30:32 | autor: mon ami (e-mail, web, neautorizovaný)
  34. monami, v čom vidíš moju zaujatosť voči Tebe?
    Tvojej sérii článkov, ktorou reaguješ na príbeh „Budeš sa milovať s bohom“, som vyčítal a doteraz mám za zlé hlavne výsmešné útoky a urážky na jeho autorku, a stále si myslím, že by bolo super, keby si sa za ne dokázala ospravedlniť.
    ďalej moja kritika smeruje k tomu, že si skreslila posolstvo článku, ktorý bol uverejnený na blogzine, a teda že si útočila na protivníka, ktorého si si sama svojou mis-interpretáciou vytvorila.
    iný názor nepovažujem za osobný útok voči sebe, len mám vo zvyku - ak s tým názorom nesúhlasím - postaviť proti nemu svoj názor a pokúšam sa viesť s ním spor.
    a že svoj názor vydávam za jedine správny?
    kde si v mojich komentoch čítala takéto vyjadrenie? moje názory sú vysoko subjektívne, od jedinej pravdy na míle vzdialené, často je v nich viac pochybností a hľadania než konečných tvrdení.. stret názorov vnímam ako príležitosť sa aspoň o kúsok priblížiť k pravde.
    a že v debatách so sebavedomými ženami chcem byť víťazom za každú cenu?
    a nie je to náhodou (občas) tak, že sebavedomé ženy, nemajú rady, keď sa s nimi chytí za pasy (sebavedomý) chlap?
    hm, že mi občas „začne smilne harašiť ako 13-ročnému puberťákovi“?
    mne tak haraší stále, a vôbec si nemyslím, že je na tom niečo pubertálne, a už vôbec nie smilné.. ale tú jednu po zadku beriem aj tak.. ;)
    a že nechcem pochopiť, o čo Ti ide v prípade Ninsun?
    myslím si, že to chápem, a v podstate mám proti Tvojmu poňatiu jedine výhrady, čo som uviedol na začiatku tohto komentu...
    publikované: 15.06.2008 09:49:44 | autor: wyslúžilec (e-mail, web, neautorizovaný)
  35. Mon ami
    Nie som na blogu dlho aby som to vedela objektivne posudit, ale naozaj sa mi zda ze autorke pribehu o Ninsun pripisujes nepravom zle umysly, nemyslim si ze jej pribeh vznikol z potreby nahonobit si sympatie a citanost. Je zjavne ze autorka sa rada dotyka steklivych tem ako sexualita a erotiky, ale co je na tom ? Kazdy si moze pisat o com chce. Mozno pravom jej vo vsetkych tvojich utocnych blogoch vycitas ze opomenula negatiny aspekt zivota Istarinych knaziek. Ale skuseny citatel si je toho vedomy, a oceni prave fakt ze pribeh nevedie polemiku o tom co je normalne a co je nenormalne, lebo to je aj tak ovplyvnene etickymi normami danej spolocnosti.
    publikované: 15.06.2008 10:33:38 | autor: eulalia (e-mail, web, neautorizovaný)
  36. sex so štrnasťročnou
    je podľa Teba pre "skúseného čitateľa" mimo polemiky?
    publikované: 15.06.2008 12:38:37 | autor: KameliaB (e-mail, web, autorizovaný)
  37. ...
    Sex so strnastrocnou je polemizovatelny s pohladu dnesnej doby, ale ake boli moralne a eticke normy pred 4000 rokmi ? V tom prave spociva nepochopenie tohto clanku, pretoze ten zamerne opomina pohlad dnesnej doby, teda takto som to pochopila ja..
    publikované: 15.06.2008 12:54:03 | autor: eulalia (e-mail, web, neautorizovaný)
  38. eulalia..
    tak potom..ake bolo posolstvo celého toho humbuku na blogzine?..

    podla teba?..
    publikované: 15.06.2008 13:04:28 | autor: ellita.. (e-mail, web, neautorizovaný)
  39. ...
    A ake je posolstvo ostatnych clankov na blogzine ? Dnes sa nikto nad Lolitou necuduje ale ked vysla, urcite to bol riadny humbuk...
    publikované: 15.06.2008 13:23:48 | autor: eulalia (e-mail, web, neautorizovaný)
  40. nemal pre teba žiadnu vypoved?..ooooo...)))
    ale ved editor blogzinu sa prezentuye,že články na blogzine maju vysokú vypovednu hodnotu..

    čo povedal članok o Ninsun tebe?..

    premýšlam,že ja urobim z Janošika profesionalneho gigola..a ponuknem blogzinu..a konečne možno ukojim aj Hoga..:))))))

    čo vy na to?..)))
    publikované: 15.06.2008 13:30:05 | autor: ellita.. (e-mail, web, neautorizovaný)
  41. ...
    Ked sa pozries na taky alebo onaky obraz, plagat, predstavenie, knihu, atd, pre kazdeho ma dane dielo iny ucinok, ake je posolstvo erotickej literatury? Komu nie je pochuti, nech je necita..
    Tesim sa na Janosika!
    publikované: 15.06.2008 14:07:23 | autor: eulalia (e-mail, web, neautorizovaný)
  42. Janosik
    Janosik bol myslim skor symbol spravodlivosti ako symbol sexu, ale fantazii sa medze nekladu!
    publikované: 15.06.2008 14:14:57 | autor: eulalia (e-mail, web, neautorizovaný)
  43. ty považuješ detské porno
    za erotickú literatúru?
    publikované: 15.06.2008 14:23:08 | autor: KameliaB (e-mail, web, autorizovaný)
  44. Lolita
    Lolita je tiez detske porno? (ta mala dokonca 12 rokov) Kde je rozdiel?
    publikované: 15.06.2008 14:36:46 | autor: eulalia (e-mail, web, neautorizovaný)
  45. ELLIEeee...
    opovaz se ! Jaky kraj taky mrav ! Ja chcem Andera! ...o)))))
    publikované: 15.06.2008 14:40:58 | autor: jajaj (e-mail, web, neautorizovaný)
  46. Lolita
    Lolita je tiez detske porno? (ta mala dokonca 12 rokov) Kde je rozdiel?
    publikované: 15.06.2008 14:44:11 | autor: eulalia (e-mail, web, neautorizovaný)
  47. neviem, čo bolo s lolitou
    ani to teraz nepôjdem čítať, ale ak je to tak, je to bieda :(
    publikované: 15.06.2008 14:53:05 | autor: KameliaB (e-mail, web, neautorizovaný)
  48. eulalia
    hmm, tak Ty si "skúsená" čitateľka s prehľadom ?
    "Ajajaj" povedal/a by ajaj ! :)
    A ako to, že si zrazu nevieš, že Lolita je zaradená medzi detské porno ?
    A teraz mám ja otázku na Teba.
    Ty považuješ Lolitu za umelecké dielo ?
    publikované: 15.06.2008 17:46:09 | autor: mon ami (e-mail, web, neautorizovaný)
  49. Ellie
    ten Jánošík je dobrý nápad !:)
    A ja si vezmem na paškál Uhorčíka :)
    publikované: 15.06.2008 17:48:18 | autor: mon ami (e-mail, web, neautorizovaný)
  50. jajaj
    Andera ?
    To bude trochu fuška urobiť z neho sex symbol v tom domácom odeve a kalape :)
    publikované: 15.06.2008 17:49:55 | autor: mon ami (e-mail, web, neautorizovaný)
  51. ?
    Kto zaradil Lolitu medzi detske porno? Takze 15 milionov citatelov na svete (podla wikipedie) su podla teba pedofili? Kam to ten svet speje!!!
    publikované: 15.06.2008 18:20:07 | autor: eulalia (e-mail, web, neautorizovaný)
  52. 2 otazky Monami
    1. Mohol (mohla) by si mi konkretne objasnit co ta viedlo k agresivnemu a urazlivemu utoku na zmieneny pribeh a jeho autorku ? (1. Neprebadana tema Istarinych knaziek ? 2. Tema sexuality ? 3. Skory vek v ktorom byli knazky iniciovane ? 4. Absencia negativneho pohladu na zivot knaziek ? 5. Absencia moralneho nazoru?)
    Prosim konkretne, vecne, bez ironie, sarkazmu, urazok.
    2. Nemyslis ze by si sa mal autorke ospravedlnit ?
    publikované: 15.06.2008 19:22:59 | autor: eulalia (e-mail, web, neautorizovaný)
  53. eulalia
    ale, ale, tak vraviš, že Lolita podľa wikipedie nie je detským pornom ?
    A ako mi vysvetlíš, že práve podľa wikipedie je zaradená na "Zoznam kníh zobrazujúcich pedofíliu a zneužívanie maloletých" ?
    A teraz moja odpoveď.
    Čo sa mi na príbehu Ninsun nepáčilo ?
    Že ju autorka bombasticky uvádzala ako vzor sexuálnej slobody pre slovenské ženy ubité náboženstvom.
    Že tvrdila, že čerpá z podrobných historických prameňov.
    Že v príbehu boli síce veľmi podrobné opisy sexuálenych techník, no opisy toho, čo prežívala hlavná hdrnika, absentovali.
    Akoby Ninsun bola len naprogramovaná a nadrogovaná sexmašina.
    Vidím, že aj na Teba to umelecké veľdielo mohutne zapôsobilo.
    Odniesla si si z jeho čítania NIČ.
    publikované: 15.06.2008 20:02:45 | autor: mon ami (e-mail, web, neautorizovaný)
  54. monami, chcel by som reagovat
    na tvoj koment, ktory dava rovnitko medzi Lolitu a detske porno
    skutocne si myslis, ze je Lolita detskym pornom a nema ziadnu vypovednu hodnotu???
    uvedomujes si, o com ten pribeh bol? ake bolo pre autorku tazke napisat ho? rozobera tam vari sexualne zvrhlosti, na ktorych by sa mohli ukajat pedofili?

    publikované: 15.06.2008 20:17:39 | autor: michal sedlcan (e-mail, web, neautorizovaný)
  55. michal sedlcan
    Lolitu poznám veľmi dobre.
    Aj v knižnej aj filmovej podobe.
    Takže áno, uvedomujem si veľmi dobre, o čom je jej príbeh.
    Jej autor Vladimir Nabokov otvorene priznal, že svojho hlavného hrdinu nenávidel.
    Bol posadnutý sexom s 12 -ročným dievčaťom.
    Zatajil jej smrť matky, aby patrilo len jemu.
    Púšťal ho na vychádzky s rovesníkmi, len ak predtým mala sex s ním.
    Vozil ju v aute z miesta na miesto, aby na to nikto neprišiel, atď, atď.
    Takže áno, podľa mňa rozoberá sexuálne praktiky pedofila.
    Ktorý drží neplnoleté dievča ako vo väzení, len aby patrila len jemu.
    Nabokov sa tým netajil.
    Podrobne však opisuje aj psychické stavy Humberta aj Lolity.
    Jeho vášeň a jej nenávisť.
    Takže Lolita pre mňa výpovednú hodnotu má.
    Odstrašujúcu.
    publikované: 15.06.2008 21:34:28 | autor: mon ami (e-mail, web, neautorizovaný)
  56. monami
    nepochopili sme sa
    myslel som, ze sa bavime o Lolite z blogzinu
    teraz netusim, ci eulalia hovorila o filme alebo o tomto pribehu Lolity, ktory cely bez ohladu na obsah mnohych clankov povazujete za nepotrebny
    publikované: 15.06.2008 22:04:10 | autor: michal sedlcan (e-mail, web, neautorizovaný)
  57. teda Lolity z blogzinu
    pricom mnohe clanky z blogzinu (ak nie cely blogzin) kritizujete cez tieto sakrasticke a ironizujuce clanky
    publikované: 15.06.2008 22:07:02 | autor: michal sedlcan (e-mail, web, neautorizovaný)
  58. eulalia, michal sedlčan, mon ami
    ja len či hovoríme všetci štyria o tej istej lolite
    o Lolite z románu, a či Lolite z blogzinu...
    ale zdá sa, že je to ten istý problém..
    publikované: 15.06.2008 22:10:14 | autor: KameliaB (e-mail, web, autorizovaný)
  59. Monami
    pekný a ničím nerušený večer ;)
    publikované: 15.06.2008 22:13:16 | autor: teide (e-mail, web, autorizovaný)
  60. Odporucam sa
    Monami,
    Toto je moj posledny vstup do tejto diskusie, pretoze sa s tebou bez emocii, patosu a urazok neda diskutovat. Pekne po poriadku : Pre teba zjavne ine hodnoty ako opis pedofiilie roman Lolita nema. Znova hodnotis moralnu vypoved diela a nie dielo same. Autorke pribehu o Ninsum vycitas ze « bombasticky uvádzala ako vzor sexuálnej slobody pre slovenské ženy ubité náboženstvom ». Myslim, ze by si v prvom rade mala hovorit za seba, nie za cely narod, ja sa ubita necitim, nemyslim ze poviedka bola pisana ako vzor sexualnej slobody. Po 2. ze necerpa z historickych pramenov, absentuju popisy vnutorneho zivota Ninsum. Myslim ze autor erotickej 10 stranovej poviedky ma pravo si zvolit o com bude alebo nebude pisat. Autorka myslim nepredstierala ze pise historicky roman. Za to ze tebe sa tato poviedka z mnohych dovodov nepacila, nemusis pisat vysmievacne a urazlive blogy, jedine ak by si si chcela zvysit citanost. Preco radsej nediskutujes s autorkou ako by sa patrilo? Ze som si z poviedky NIC neodniesla? Ako to vies?
    Odporucam sa.
    publikované: 15.06.2008 22:25:14 | autor: eulalia (e-mail, web, neautorizovaný)
  61. eulalia..
    ved si mi to vyššie napísala..že nič..

    vieš..tak to vehementne obhajuješ,že sa musím usmievať a myslieť si to,čo minimálne ďalších desať ludí..:)))))))))))

    ak autorka sporneho članku chcela napísať niečo podobne,mohla si k tomu vymyslieť postavy..použiť kus historie na vlastne repzrezentovanie vlastneho nazoru..to sa mi zda predsa len trošku cez..

    a okrem ineho..s ohladom na autorku..mám pocit,že tiež bola tak trošku v tomto článku znásilnena..inak nechápem,prečo to nenapísala pod pravým menom do vlastného blogu..

    skrátka..túžba zapáčiť sa jednému môže niekedy natolko ovplyvniť vlastne rozhodnutia,že dotyčný stráca sudnosť a znepáči sa desiatim..

    aj to sa stáva..
    publikované: 15.06.2008 22:33:28 | autor: ellita.. (e-mail, web, neautorizovaný)
  62. eulalia
    autor erotických poviedok MUSÍ zohľadňovať isté hranice, ináč by sa vek aktérov mohol znižovať, znižovať až nakoniec by sme si nakoniec prečítali o sexe nie so 14-ročnou, ale so 14-mesačnou a ver mi, našli by sa tí, ktorí by si zgustli (vyšetrovateľské spisy by vedeli o tom rozprávať svoje temné príbehy..)
    publikované: 15.06.2008 22:56:09 | autor: KameliaB (e-mail, web, autorizovaný)
  63. Ellie, nikto ma neznásilnil, a vzhľadom k tónu, akým sa vedie táto debata,
    aj ja považujem za celkom zybtočné čosi vysvetľovať.

    V každom prípade ďakujem Eulálii, že sa snažila vysvetliť svoj postoj z hladiska čitateľa.

    Prajem všetkým dobrú noc.
    publikované: 15.06.2008 22:56:19 | autor: Rozpravka (e-mail, web, neautorizovaný)
  64. hm.. čítam a žasnem..
    publikované: 15.06.2008 22:59:32 | autor: wyslúžilec (e-mail, web, neautorizovaný)
  65. rozpravkarka..
    tak potom ja nerozumiem..od rozpravok k erotike je strááááášne dlha cesta...

    nehovor,že to bol tvoj napad..a že si musela hoga ukecavať aby ti to publikoval..a to pod pseudonymom..

    no nič..maš na to právo..len ya nemam rada,ked sa niekto nepriznáva k realite..hold..ye to o mne..snád si raz zvyknem..

    ale aj tak..Nemala si vziať ninsun..ale už ked si začala..čo teraz urobiť nejaky eroťak s Ludovitom Šturom?..:)))

    ved ti to tak ideee..:)))
    publikované: 15.06.2008 23:04:27 | autor: ellita.. (e-mail, web, neautorizovaný)
  66. som presvedcena
    ze uz tej hry na slepu babu stacilo...vazne sa to uz prehana ( a to slabe slovo).
    Citali ste Paulin Gedgeovu?Citajte a precitajte..Mon ami, tvoj pohlad sa mi pacil -vlastne oba sa trefne doplnaju....akurat tie komentare, ta hra ! a ta kibic...to nie :(







    publikované: 16.06.2008 00:51:55 | autor: jajaj (e-mail, web, neautorizovaný)
Pozor, na konci je potreba spočítať neľahkú matematickú úlohu! Inak komentár nevložíme. Pre tých lenivejších je tam tlačidlo kúzlo.



Prevádzkované na CMS TeaGuru spoločnosti Singularity, s.r.o., © 2004-2014