mon ami

Vytlač príspevok
Odporuč príspevok
Bookmark and Share PRIDAŤ NA VYBRALI.SME.SK

Keby som mal dar proroctva a lásku by som nemal

Valentín trocha inak ...


Keby som mal dar proroctva,

poznal všetky tajomstvá a všetku vedu,

keby som mal takú silnú vieru,

že by som vrchy prenášal

a lásky by som nemal,

ničím by som nebol.



Keby som rozdal celý svoj majetok ako almužnu,

a obetoval svoje telo, aby som bol slávny

a lásky by som nemal,

nič by mi to neosožilo.



Láska je trpezlivá,

láska je dobrotivá,

nezávidí,

nevystatuje sa.



Nie je sebecká,

nerozčuľuje sa.

Nemyslí na zlé

a neteší sa z neho.



Všetko znáša,

všetko vydrží.

Proroctvá prestanú,

jazyky zamĺknu,

poznanie pominie,

láska nikdy nezanikne
...


 
Pavol z Tarsu (1. storočie): Prvý list Korinťanom
zábery: Tarsus, Anatólia, zdroj: google.com
výber úryvkov: monami
.
.
.
.
.
.

Pavol z Tarsu | stály odkaz

Komentáre

  1. Mon ami: Pôsobivé i v dnešnej dobe
    Až se i mně chce něco jako...
    Láska jako dar,
    křehký a pevný současně.
    Však ranou jedinou lze jí ublížit,
    zničit podstatu její
    a tou je podlá zrada.
    Chraňme lásku a opatrujme
    nezištnými city,
    nedovolme zradě se k ní ani přiblížit.




    publikované: 11.02.2008 09:35:03 | autor: Milano (e-mail, web, autorizovaný)
  2. Milano
    páči sa mi, ako si to vystihol :)
    Áno, láska je dar :)
    No pre mňa taký, z ktorého sa teší ten, čo ju daruje i ten, čo ju prijíma.
    Ako vravíš, veľmi krehký dar.
    Intrigy, zradu a sebectvo neunesie.
    Ak nedávame pozor, rozbije sa na márne kúsky, ani nevieme ako ...
    publikované: 11.02.2008 09:49:28 | autor: monami (e-mail, web, neautorizovaný)
  3. Mon ami
    ešte ma tak napadlo, či môže byť niekto prorokom, keď nepozná lásku. Či to je láska k ľudkom, poznaniu sebe sama,či ku niekomu konkrétnemu.
    Je možné obdariť niekoho schopnosťou vidieť ďalej ako ostatní bez toho, aby bol poznačený láskou, láskavosťou, ako kto vyberie?
    Myslím, že sotva.
    publikované: 11.02.2008 12:10:59 | autor: Milano (e-mail, web, autorizovaný)
  4. Milano
    dejiny poznajú prorokov, ktorí nepoznali a nešírili lásku.
    Boli síce obdarení schopnosťou vidieť ďalej ako ostatní, no dar lásky a láskavosti nedostali.
    Ak niektorí z nich začali aj realizovať svoje vízie, ľuďom priniesli viac trápenia ako úžitku.
    Áno, poznáme viac lások.
    Pre mňa má význam len tá k ľuďom.
    Alebo ku konkrétnemu človeku.
    Láska len k samotnému poznaniu na mňa pôsobí chladno.
    A podľa mňa je aj veľmi nebezpečná, pretože je často zneužívaná na pokusy na ľuďoch, aj za cenu ich utrpenia v záujme takzvaného vyššieho princípu.
    publikované: 11.02.2008 12:29:32 | autor: monami (e-mail, web, neautorizovaný)
  5. V záujme vyššieho princípu nemravného
    sa dá zneužiť hocičo. Poznanie zákonitostí behu sveta, vzťahov v ňom obsiahnutých, spolunažívania, by v konečnom dôsledku nemuselo byť neprospešné. Láska sa vymyká, to je pravda. Tam velia city, rozum pokulhává. U mna teda chýba celkom. No to je na dlho.
    publikované: 11.02.2008 13:19:46 | autor: Milano (e-mail, web, autorizovaný)
  6. Milano
    až natoľko vieš milovať, že u Teba úplne ... cakom prask ... zmizne rozum ?:)
    Ani za náprstok si z neho nenecháš v železnej rezerve ?:)
    Ty potom musíš mať riziko naozaj veľmi rád :)
    publikované: 11.02.2008 13:31:02 | autor: monami (e-mail, web, neautorizovaný)
  7. monami et al.
    Keby som mal dar proroctva,
    poznal všetky tajomstvá a všetku vedu,
    keby som mal takú silnú vieru,
    že by som vrchy prenášal
    a lásku by som tiež mal,
    bol by som ver niečím...

    Keby som rozdal celý svoj majetok ako almužnu,
    a obetoval svoje telo, aby som bol slávny
    a lásku by som tiež mal,
    by to mne i iným osožilo.

    wyslúžilec z blog.sk (21. storočie): Prvý list okoloidúcim
    publikované: 11.02.2008 13:43:54 | autor: wyslúžilec (e-mail, web, neautorizovaný)
  8. Wyslúžilec
    tiež sa mi ľúbi. Musím načrieť k weteránom ))) Neviem moc písať, no velice rád čítam.
    publikované: 11.02.2008 14:17:43 | autor: Milano (e-mail, web, autorizovaný)
  9. bol som tu,kochal som sa
    ale na dlhší koment niet času ;)
    publikované: 11.02.2008 14:22:32 | autor: pod altankom (e-mail, web, neautorizovaný)
  10. okoloidúci wyslúžilec
    nemusím mať dar proroctva,
    môžem poznať len štipku z tajomstiev a vedy,
    stačí len pevná viera
    a je možné vrchy prenášať
    a i lásku získať ...
    takmer s ničím ... :)
    mon ami z 21. poschodia
    P.S.
    Musela som sa usmiať :)
    Ty a pevná viera :)
    publikované: 11.02.2008 15:13:08 | autor: monami (e-mail, web, neautorizovaný)
  11. Milano
    nebuď taký skromný, Ty predsa vieš písať :)
    Ale na tom weteránovi priletieť môžeš :)
    publikované: 11.02.2008 15:15:40 | autor: monami (e-mail, web, neautorizovaný)
  12. pod altánkom
    aj nad altánkom, aj vedľa altánka :)
    Potešilo aj to Tvoje bleskové žmurknutie :)
    publikované: 11.02.2008 15:17:51 | autor: monami (e-mail, web, neautorizovaný)
  13. monami, veriť možno všeličomu...
    aj tomu, že nehodno veriť ničomu ;)
    publikované: 11.02.2008 15:43:26 | autor: wyslúžilec (e-mail, web, neautorizovaný)
  14. veľmi pekné...
    aj to od monami s fotkami, a aj to od wyslúžilca..
    publikované: 11.02.2008 15:57:27 | autor: piratka (e-mail, web, neautorizovaný)
  15. skeptický wyslúžilec
    aha !
    Ty máš pevnú vieru, že nehodno veriť ničomu :)
    publikované: 11.02.2008 15:59:48 | autor: monami (e-mail, web, neautorizovaný)
  16. piratka
    ďakujem, odkážem Pavlovi :)
    Poteší sa, že sa to páčilo aj Tebe :)
    A myslím, že aj wyslúžilec bude potešený :)
    publikované: 11.02.2008 16:02:08 | autor: monami (e-mail, web, neautorizovaný)
  17. dievčatá, prosím...
    podpisujem sa síce wyslúžilec, no oslovovať ma môžete hogo a tak podobne.. lepšie to robí mojej duši :).
    a pirátka, ď. že sa Ti páčilo :).
    publikované: 11.02.2008 16:02:56 | autor: wyslúžilec (e-mail, web, neautorizovaný)
  18. Monami, Wyslúžilec alias Hogo,
    Monami,
    Pavol potom nech myslí na mňa, keď budem stáť tam hore pred bránou..nech sa prihovorí za mňa u Petra ... :)

    Hogo,
    tak pohladiť ego nie je problém, najmä keď je to opodstatnené ;)
    a nz ;)
    publikované: 11.02.2008 16:09:15 | autor: piratka (e-mail, web, neautorizovaný)
  19. pirátka, nebojkaj...
    znesiem aj (ne)opodstatnené pohladenie proti srsti ;).
    publikované: 11.02.2008 16:15:51 | autor: wyslúžilec (e-mail, web, neautorizovaný)
  20. Najkrajší Hymnus na lásku
    aký som kedy čítala, 13. kapitola Prvéhol listu Korinťanom.. k tomu niet ani čo komentovať, všetko povedané :)
    Monami, Ty ale vieš vyhrabať bombové veci :)
    publikované: 11.02.2008 17:07:23 | autor: KameliaB (e-mail, web, neautorizovaný)
  21. KB, akože niet čo komentovať?
    Pavol z Tarzu vo svojom liste vyzdvihol lásku, takpovediac povýšil ju nad rozum..
    nemá vari zmysel túto tézu aspoň spochybniť a pokúsiť sa o emancipáciu rozumu???
    publikované: 11.02.2008 17:12:10 | autor: wyslúžilec (e-mail, web, neautorizovaný)
  22. Prepáč, milý weterán
    takmer som prehliadla Tvoju parafrázu.. tiež je úžasná..hej, taká.. noo... aj do koča aj do voza! :) až mám strach, či nebudeš členom toho tribunálu, tam pri tom ostatnom súde..:) sa normálne bojím , hogo :)
    publikované: 11.02.2008 17:26:28 | autor: KameliaB (e-mail, web, neautorizovaný)
  23. KB, z toho tribunálu ma vylúčili... :(
    bo som kvóty neplnil.. nie a nie nikoho odsúdiť na večné zatratenie, ba ani len do očistca... ;)
    publikované: 11.02.2008 17:35:03 | autor: wyslúžilec (e-mail, web, neautorizovaný)
  24. Rozum nemôže byť nikdy zarovno s láskou
    zo starých textov, ak sme už s nimi začali, sa dozvedáme aj niečo v zmysle, že : že rozum rozumných zahubí a múdrosť múdrych zvalí a zataľ to vychádza - viď ekologické problémy
    publikované: 11.02.2008 17:39:19 | autor: KameliaB (e-mail, web, neautorizovaný)
  25. KB, s takýmto pojatím nesúhlasím...
    to je to isté, akoby si chcela rozhodnúť, či je viac žena alebo muž.. sú veci, ktoré sa proste nedajú zmysluplne oddeliť, ktoré treba skúmať a o ktorých treba premýšľať vždy ako o súčasti celku.. rozum a srdce patria medzi ne.
    publikované: 11.02.2008 17:42:18 | autor: wyslúžilec (e-mail, web, neautorizovaný)
  26. Z Pavlovho hymnusu mi vyplýva:
    1. Obetovať sa pre lásku ( všetko znáša, všetko vydrží), teda zriekať sa, dávať len tak,bez toho , aby čakal, že sa mi vráti
    2. Chrániť druhého , zastať sa druhého ( nie je nehanebná, nerozčuľuje sa, nemyslí na zlé), to jest ochraňovať druhého (aj pred vášňami), má tomu druhému pomôcť dozrieť
    3.Lásku nemožno okradnúť o slobodu (neteší sa z neprávosti), milovanú osobu nemožno zotročiť, musí mať slobodnú vôľu zachovanú
    publikované: 11.02.2008 17:47:21 | autor: KameliaB (e-mail, web, neautorizovaný)
  27. wyslúžilec
    Tvoj názor Ti neberiem, ale za svojím si stojím.. vieš niekomu povedať, "rozumne", prečo ho miluješ???
    publikované: 11.02.2008 17:49:44 | autor: KameliaB (e-mail, web, neautorizovaný)
  28. KB, to isté čo o láske sa dá povedať o (pokornom) rozume...
    a povedať niekomu "rozumne", prečo ho milujem? tú potrebu vôbec necítim.. veď vravím, že o rozume a srdci záhodno uvažovať ako o dvoch súčastiach jedného celku.. každá časť má v tom celku svoje poslanie.. niekde sa prelínajú, inde platí, že tam kde jedna časť končí, druhá začína.. a vice versa.
    publikované: 11.02.2008 17:53:14 | autor: wyslúžilec (e-mail, web, neautorizovaný)
  29. Nie?
    hfw, si si nejaký veľmi istý... tak si prečítaj článok Ľubomíry Romanovej na blog.sme: Kritický stav XXXIX. a povedz mi jediný "rozumný" argument, ktorý by závážil v prípade, ak by bol pacient exitoval
    publikované: 12.02.2008 06:31:23 | autor: KameliaB (e-mail, web, autorizovaný)
  30. KB, kam smeruje Tvoje "Nie? si si nejaký veľmi istý..."?
    publikované: 12.02.2008 08:03:59 | autor: wyslúžilec (e-mail, web, neautorizovaný)
  31. piratka
    keď dokážeme v tomto bláznivom svete rozdávať lásku, hádam ten Pavol na nás nezabudne a u toho prísneho Petra pri bráne sa prihovorí :)
    publikované: 12.02.2008 08:38:02 | autor: monami (e-mail, web, neautorizovaný)
  32. KameliaB
    páči sa mi to Tvoje výstižné zhrnutie Pavlových slov do troch bodov :)
    Áno, aj mne sa zdajú tie dvetisíc rokov staré Pavlove slová o láske najkrajšie.
    Čítala som už veľa vyznaní a úvah o láske, ale podľa mňa sa žiadne nevyrovnajú týmto ...
    publikované: 12.02.2008 09:12:32 | autor: monami (e-mail, web, neautorizovaný)
  33. KameliaB + wyslúžilec
    láska alebo rozum ?
    Každý z nás má v sebe z nich namiešaný iný podiel.
    A preto preferuje iné priority :)
    publikované: 12.02.2008 09:32:00 | autor: monami (e-mail, web, neautorizovaný)
  34. monami, nič nepreferujem...
    pre mňa sú to neoddeliteľné súčasti jedného celku a otázka "čo je viac? čo je dôležitejšie?" je pre mňa nekorektná a nemá zmysel hľadať na ňu odpoveď.
    publikované: 12.02.2008 09:51:54 | autor: wyslúžilec (e-mail, web, neautorizovaný)
  35. Wyslužilec,
    že si si veľmi istý rozumom, ak tvrdíš, že toto isté čo o láske sa dá povedať o rozume .. si si veľmi istým svojou (ne)potrebou (ne)zdôvodňovať svoje konanie v mene čohosi, čo sa nedá rozumnými argumentami vysvetliť.. preto som Ta odkázala na spomínaný článok
    publikované: 12.02.2008 16:07:44 | autor: KameliaB (e-mail, web, autorizovaný)
  36. KB, asi sa to nezdá, no istý som si len tým, že...
    si nie som istý ničím :)..
    možno si prehliadla, že keď som písal o rozume a o tom, že dokáže aj to, čo si pripísala len láske, tak som písal o (pokornom) rozume.. tá pokora je veľmi podstatná.
    a nepísal som o (ne)potrebe (ne)zdôvodňovať svoje konanie, ale o neveľkej potrebe rozumom skúmať, prečo niekoho milujem.
    publikované: 12.02.2008 16:44:57 | autor: wyslúžilec (e-mail, web, neautorizovaný)
  37. Ej, tak to je už iná pesnička
    o neveľkej potrebe rozumom skúmať, či niekoho milujem , asi sa tu zhodneme , wyslúžilec :)
    publikované: 12.02.2008 19:10:42 | autor: KameliaB (e-mail, web, autorizovaný)
  38. ej, aľe mi odľahľo... ;)
    publikované: 12.02.2008 19:16:29 | autor: wyslúžilec (e-mail, web, neautorizovaný)
  39. Vraví sa,
    že centrom myslenia i citov je vraj mozog. Čo je určujúce je možno jasné všetkým, okrem mňa. Napríklad labute moc logického myslenia zrejme nepobrali, no sú si verné až do smrti a asi sa aj "ľúbia". Stačí ich pozorovať, ako sa k sebe správajú.Inak by jeden z páru asi zdrhol za sympatickejším príslušníkom svojho druhu. Akosi nepredpokladám, že labuti by sa zapáčil káčer, aj keď to striktne neodmietam.
    Snáď záleží od situácie, čo je stimulované momentálne viacej, aké oblasti mozgu. A to nerozoberám zamilovanosť, lásku, lásku z rozumu ( podľa mňa blbosť ) a tak. Lebo tomu nerozumiem. Vždy som mal s centrami problémy )))
    publikované: 12.02.2008 19:38:57 | autor: Milano (e-mail, web, autorizovaný)
  40. KameliaB + wyslúžilec
    ej, tristo hrmených ... ľaľa ti ho ... pán veľkomožný dostali chute s dievčičkou sa poharkať :)
    Ej bisťu, už len to mi chýbalô !
    Ešte že mierové vyjednávanie zafungovalô a žiadna kuca paca z toho nevzišla ... :)
    publikované: 12.02.2008 22:07:28 | autor: monami (e-mail, web, neautorizovaný)
  41. Milano
    aký zaujímavý argument si uviedol :)
    Že centrom myslenia i citov je mozog.
    Každý city automaticky priraďuje srdcu :)
    Aj ten "labutí" príklad je na zamyslenie.
    Čo im velí zostať spolu celý život ?
    Rozum alebo láska ?
    Ako to, že sa tak nežne k sebe správajú ?
    Ako to, že dokážu byť verné až do smrti ?
    Ako to, že nepotrebujú žiadne naháňanie pestrofarebných káčerov alebo štíhlonohých volaviek ?
    Áno, pomenovanie láska z rozumu znie nezlučiteľne a paradoxne :)
    Vyvoláva klam, že vo vzťahu nejaký cit predsa len je.
    A aká je okolo nás rozšírená !
    Tak Ty si mal vždy s centrami problémy ?
    Aj ja :)
    Centrum má chuť každého premeniť na poslušného robota :)
    publikované: 12.02.2008 22:25:57 | autor: moanmi (e-mail, web, neautorizovaný)
  42. Mon ami
    presne si to vystihla. Aby sa jeden správal racionálne, disciplinovane, aby " držal lajnu ", nevybáčal a nerobil problémy. To je, pravdepodobne, celkom istotne, poslaním takmer každého centra.Keď je niekto správne vycentrovaný, býva aj v kolektívoch kadeakých spravidla obľúbený.Aj ja už začínam rozmýšľať. No viem, používam prisilné výrazy.
    publikované: 13.02.2008 07:49:30 | autor: Milano (e-mail, web, autorizovaný)
  43. Milano
    ale veď prisilné výrazy sú zaujímavejšie ako tie slabé :)
    Ja si myslím, že v živote potrebujeme nielen pocit voľnosti a slobody, ale aj trochu vnútornej disciplíny.
    Inak s nami život zametá tak, ako sa mu chce :)
    A nedovolí nám žiť tak, ako by sme chceli my.
    Lebo nevieme dosiahnuť to, po čom túžime :)
    Hmm, ja rada "vybáčam z lajny":)
    Nemám rada život, ktorý mi nalinkujú iní.
    Že to prináša problémy ?
    Ako kedy :)
    Že v kolektívoch sú obľúbení tí "vycentrovaní" a disciplinovaní ?
    Mne sa zdá, že skôr tí uletení :)
    publikované: 13.02.2008 08:21:40 | autor: monami (e-mail, web, neautorizovaný)
  44. Mon ami
    z môjho kolektívu doterajšieho ma vyizolovali, tak keby si vedela o nejakom novom, perspektívne tolerantnom, ostal by som Tvojim dlžníkom. Nafurt. Tak ja letím.No pekne sa mi s Tebou.
    publikované: 13.02.2008 09:01:12 | autor: Milano (e-mail, web, autorizovaný)
  45. Milano
    platí :)
    Nájdem špeciálne pre Teba tolerantný kolektív :)
    Taký, čo má rád recesiu a vtip a čo tiež tak rád lieta ako Ty:)
    publikované: 13.02.2008 10:14:28 | autor: monami (e-mail, web, neautorizovaný)
  46. Mon ami
    už teraz sa vytešujem. Dohodnuté. Iba mám starosť, či Ťa to príliš nevyťaží. Predsa len to asi bude strednodobá úloha. Tým chcem iba povedať, že to nebude žiadna brnkačka. No počekám. Stejne mi moc iné neostáva. Na lietaní nemusíš trvať v zadaní, nie je prioritné. No radšej keby sa dalo. To by bolo fajnové.
    publikované: 13.02.2008 10:55:41 | autor: Milano (e-mail, web, autorizovaný)
Pozor, na konci je potreba spočítať neľahkú matematickú úlohu! Inak komentár nevložíme. Pre tých lenivejších je tam tlačidlo kúzlo.



Prevádzkované na CMS TeaGuru spoločnosti Singularity, s.r.o., © 2004-2014